Pozdrowienia dla Urzędu Miasta Łodzi

Urzad Miasta ŁodziChyba powinienem założyć jakiś dział interwencji. Jeden z czytelników zwrócił mi uwagę na fakt, że Urząd Miasta Łodzi za 48,8 tys. zł. "zafundował sobie" stronę, na której nie ma nic poza dwoma grafikami (z czego jeden jpg to "cała strona") oraz zbiorem linków do innych, już wcześniej istniejących stron. Być może to dopiero pierwszy etap prac? A może w ramach wspomnianej kwoty strony umówiły się nie tylko na grafikę strony lodz.pl z linkami, ale też na przykład na utrzymanie strony na serwerze przez jakiś czas i na opiekę nad infrastrukturą? Nie wiem. Poniżej krótka relacja wprowadzająca oraz sam list czytelnika... Z czasem dowiemy się więcej...

Notatkę na ten temat opublikował serwis naszemiasto.pl (Nowa strona miasta) za magazynem Express Ilustrowany: "Za 48,8 tys. zł magistrat zafundował sobie nową stronę internetową. Pod adresem www.lodz.pl zebrane są wszystkie dotychczasowe strony urzędu miasta, m.in. poświęcone turystyce czy łódzkiej placówce w Brukseli oraz tzw. e-urząd, gdzie można pobrać i złożyć formularze wniosków (w różnych sprawach) w formie elektronicznej."

Stronę www.lodz.pl każdy może ocenić sam, ja poniżej umieszczam screenshot dla celów archiwalnych; chociaż faktycznie ten "screenshot" to zagnieżdżony na stronie plik platforma.jpg, do którego (na zasadzie area shape="poly") dodano szereg linków:

screenshot serwisu lodz.pl

Wydaje się, że to "ładnie ułożony, prosty serwis www"? Ale jest to - de facto - zagnieżdżony obrazek JPG (zresztą: tabela w tabeli) z aktywnymi obszarami, do których przypisano linki do istniejących wcześniej stron...

A teraz oddaję głos czytelnikowi "tom", który napisał (a wcześniej przeprowadził drobne śledztwo):

Dziś w internecie udało mi się znaleźć coś, co mnie zaszokowało, mianowicie był to artykuł o nowej stronie Urzędu Miasta Lodzi (www.lodz.pl), za którą miasto zapłaciło ponad 48 tys.zł.

Co jest na tej stronie? Otóż nic, poza 2 JPGami z mapa odsyłaczy do innych stron. Jeden duży obrazek odpowiadający za całą stronę, drugi to odsyłacz do strony LODMAN.pl. Dosłownie wszytko jest obrazkiem - to naprawdę perełka polskiego internetu.

Nie wspominam też o dostępności stron rządowych dla wszystkich, a tu ktoś, kto ma wyłączoną grafikę już nic nie zobaczy - GRATULACJE ;)

Na kolejne punkty zasługuje to, ze www.lodz.pl kradnie JavaScripty ze strony: http://wap.samozycie.pl/_lib_js/...

W źródle widać adres emailowy presto@presto.pl.

Po wejściu na stronę www.presto.pl widzimy "aż" ten sam adres emailowy. "Firma" chciała nawet się pochwalić, że ich strona się waliduje... wow... zakomentowany w źródle obrazek potwierdzający walidacje ;)

Domena presto.pl jest zarejestrowana na:
firma: "PRESTO" M.BRZOZOWSKA-MAGNUSKA SPÓŁKA JAWNA
ulica: UL. PIOTRKOWSKA 157
miasto: 90-440 ŁÓDŹ
id abonenta: nsk16355 (FIRMOWA)
serwery nazw: ns1.sint.pl.[213.241.70.5], ns2.sint.pl.[212.106.7.2]

Więcej o owej firmie w KRS:
http://pdi.cors.gov.pl/KRSSED/Podmiot.aspx?nrkrs=0000088054

Jeśli naprawdę miasto zapłaciło 48,8tys złotych za JEDNEGO JPGa to jest skandal.

Szanowny Panie, zachowuje się Pan jak przysłowiowy "pies ogrodnika". Dlaczego denerwuje Pana, że ktoś zrobił interes życia? :)

Na wykopie trwa dyskusja: Łódź ma stronę www za 48,8 tyś, która jest....JPGiem ? Ktoś słusznie zauważył, że taką stronę można sprzedać nawet za 500 tys złotych, ale dlaczego ktoś inny (ze strony urzędu) się na to zgadza?

Łódź ma generalnie jakiś problem:

Database error: Invalid SQL

Aktualności "Przyjemne i nieprzyjemne"... Database error: Invalid SQL. Ktoś się bawi w amatorskie edytowanie tej strony teraz?

Dla przypomnienia: 75 tys. euro. na darmowe Pomorze, Minie 9 miesięcy działania ForumPomorze.pl i ForumPomorze.pl po 9 miesiącach...

Opcje przeglądania komentarzy

Wybierz sposób przeglądania komentarzy oraz kliknij "Zachowaj ustawienia", by aktywować zmiany.

SIWZ

Źródło: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, Zamówienia publiczne:

Tytuł zamówienia:
Prowadzenie portalu internetowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dostosowaniem do wymogów Zamawiającego

Wartość zamówienia:
do 60.000 euro

Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Stan postępowania:
zakończone

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (BD.I.3221/25/06)

VaGla's picture

Zamówienie jak zamówienie. Zgłosił się jeden potencjalny wykonawca, a kryteria oceny ofert to cena (60%) i ocena projektu (40%)...

Terminy wykonania zamóienia zgodnie z podlinkowanym wyżej Zamówieniem:

Wymagany termin wykonania zamówienia wynosi odpowiednio:
1. Gotowość do uruchomienia serwisu zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w Załączniku Nr 1 do SIWZ oraz przeszkolenie pracowników – do 30.06.2006 r.

2. Prowadzenie, aktualizację i rozbudowę serwisu internetowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi i BIP, a także świadczenie usług nadzoru autorskiego, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w Załączniku Nr 1 do SIWZ - od 01.07.2006 r. do 31.12.2008 r.

3. Utworzenie samodzielnego serwisu internetowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w Załączniku Nr 1 do SIWZ - do 30.06.2006 r.

4. Prowadzenie, aktualizacje oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego serwisu internetowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w Załączniku Nr 1 do SIWZ - od 03.07.2006 r. do 29.06.2007 r.

Hmmm....

Zacytuję Załącznik Nr 1 do SIWZ (BD.I.3221/25/06) "Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia":

I. Przedmiotem zamówienia publicznego jest prowadzenie portalu internetowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dostosowaniem do wymagań Zamawiającego:

1. Aktualizacja i rozbudowa serwisu internetowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego oraz aktualizacja i rozbudowa Biuletynu Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie z wymogami wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U Nr 112, poz. 1198 ze zm.) wraz z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U. Nr 67, poz. 619).

2. Utworzenie samodzielnego serwisu internetowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego. Przewidywany adres strony http://www.zporr.lodz.uw.gov.pl

Ad 1. W przypadku aktualizacji i rozbudowy serwisu przedmiot zamówienia obejmuje:

a) Struktura serwisu wraz ze statycznymi treściami stron:
- systematyczne aktualizowanie struktury serwisu pod względem merytorycznym, jak i graficznym (aktualizacja elementów graficznych),
- dostosowywanie poszczególnych działów serwisu do aktualnych zadań i spraw wynikających z działalności ŁUW, w tym tworzenie subdomen odpowiadających najważniejszym działom serwisu i działalności Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego,
- opracowywanie graficzne nowych działów i podstron tematycznych (ikony, znaki nawigacyjne, ilustracje, wykresy itp.).

b) Aktualności:
- aktualizacja wraz z utrzymaniem archiwum, łącznie z edytorem:
- publikacja informacji w dziale Wydarzenia – W Skrócie – Serwis Wojewódzki,

c) Elektroniczny serwis wojewódzki (newsletter):
– formatowanie treści na potrzeby serwisu, utrzymanie listy prenumeratorów, nadzór nad właściwą subskrypcją serwisu, opracowanie graficzne serwisu.

d) Przegląd mediów:
- bieżąca aktualizacja wydarzeń wraz z utrzymaniem archiwum, łącznie z edytorem.

e) Elektroniczna Tablica Ogłoszeń:
- aktualizacja tablicy w działach:
- komunikaty urzędowe – w tym obwieszczenia, zarządzenia i inne akty prawne wydawane przez Wojewodę Łódzkiego lub z jego upoważnienia wraz z plikami i załącznikami w formacie umożliwiającym poprawne pobieranie plików ze strony internetowej,

- inne komunikaty i ogłoszenia, których umieszczenie w internecie regulują szczegółowe przepisy prawa,

- zamówienia publiczne wraz z aplikacją umożliwiającą składanie zapytań ofertowych i innych rozwiązań umożliwiających przeprowadzanie procedury przetargowej on-line,

- informacje o wolnych miejscach pracy w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim i innych materiałów wynikających z ustawy o służbie cywilnej.

f) Oferty nieruchomości:
- aktualizacja ofert nieruchomości na podstawie otrzymywanych materiałów wraz z utrzymaniem aplikacji umożliwiającej składanie zapytań drogą elektroniczną.

g) Prawo / Dzienniki Urzędowe Województwa Łódzkiego:
- aktualizacja aktów prawnych oraz baz danych dzienników urzędowych wraz z utrzymaniem archiwum dzienników – publikacja spisów treści poszczególnych numerów Dziennika w znormalizowanym standardzie pdf wraz z uwzględnieniem konieczności publikowania w serwisie całej zawartości poszczególnych numerów Dziennika wraz z możliwością ich pobrania z serwisu internetowego ŁUW,
- utrzymanie archiwum Dziennika.

h) Struktura urzędu (wydziały i delegatury):
- aktualizacja informacji na temat struktury organizacyjnej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z uwzględnieniem poszczególnych wydziałów, biur i delegatur,
- aktualizowanie i utrzymanie bazy kontaktowej do poszczególnych pracowników i komórek organizacyjnych ŁUW,
- prezentacja graficzna schematu organizacyjnego urzędu, graficzna prezentacja lokalizacji poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu.

i) Samorządy terytorialne (powiaty i gminy):
- aktualizacja informacji na temat samorządu terytorialnego, sytuacji w powiatach i gminach województwa łódzkiego.

j) Kalendarz wydarzeń - aktualizacja wydarzeń wraz z utrzymaniem archiwum, wprowadzanie danych i zmian do kalendarza.

k) Instytucje i firmy:
- aktualizacja wykazu przedsiębiorstw państwowych dla których, Wojewoda Łódzki jest organem założycielskim,
- aktualizacja bazy instytucji i firm, rozbudowa aplikacji służących do składania drogą elektroniczną ofert współpracy między podmiotami gospodarczymi,
- publikacji materiałów zleconych w dziale „Promocja przedsiębiorczości”, publikacja ofert inwestycyjnych i innych dokumentów służących rozwojowi gospodarczemu.

l) Nagroda Gospodarcza Wojewody Łódzkiego – opracowanie graficzne materiałów dotyczących nagrody, publikacja materiałów z opcją pobierania plików i utrzymanie serwisu informacyjnego Nagrody Gospodarczej Wojewody Łódzkiego.

m) Sprawy obywatelskie:
- aktualizacja baz spraw obywatelskich,
- wzorów wniosków,
- publikacja w wersjach językowych instrukcji załatwiania spraw przez cudzoziemców,
- tworzenie aplikacji służących składaniu przez klientów drogą elektroniczną zapytań dotyczących załatwianych spraw,
- standaryzacja obsługi internetowej klientów Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji zgodnie z wymogami systemu jakości ISO 9001,
- aktualizacja instrukcji w systemie audio dla klientów załatwiających sprawy paszportowe.

n) Wywiady tygodnia:
- publikacja w serwisie internetowym rozmów prowadzonych przez Zespół Prasowy Wojewody, obsługa graficzna projektu.

o) Graficzne banery tematyczne:
– opracowywanie graficzne i umieszczanie w serwisie banerów z materiałami poświęconymi poszczególnym działom i problematyce, w tym m.in. np. „Bezpieczna Zima”, „Bezpieczne Wakacje”, „Bezpieczne Ferie”, „Łódź Akademicka”, „Rozwój e-administracji”.

p) Co nowego w serwisie - umieszczenie informacji na stronie „Co nowego" na temat nowych modułów, działów i podstron pojawiających się w serwisie.

q) Serwis fotograficzny i fotoedycja:
- aktualizacja zdjęć umieszczanych na stronach serwisu, w tym działu Fotokronika wraz z utrzymaniem archiwum.
- opracowywanie na potrzeby serwisu kart okolicznościowych, w tym z okazji rocznic i świąt państwowych.
- dobór i wzbogacanie prezentowanych materiałów o ilustracje foto.

r) Pocztówki - aktualizacja wirtualnych pocztówek wraz z utrzymaniem archiwum.

s) Prawo:
- systematyczna publikacja w ujednoliconym standardzie aktów prawnych, ich projektów, innych dokumentów i opracowań powstałych w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim lub regulujących funkcjonowanie urzędu,

t) Zarządzanie Kryzysowe:
- bieżąca aktualizacja informacji z zakresu zarządzania kryzysowego,
- wydzielenie panelu administracyjnego, umożliwiającego aktualizację Komunikatów kryzysowych przez uprawnionych pracowników ŁUW

u) Biuletyn Informacji Publicznej:
- kompleksowa obsługa wydzielonej części serwisu BIP, zgodnie z aktualnymi wymogami aktów prawnych regulujących dostęp do informacji publicznej wraz z ewentualną nowelizacją prawodawstwa w tym zakresie,
- Opracowanie graficzne BIP, pozwalające na wyróżnienie Biuletynu od pozostałej części serwisu.

v) Działania w kierunku wdrożenia systemu e-administracji, zgodnie z przyjętymi dokumentami rządowymi i szczegółowymi przepisami prawa

w)
- podjęcie niezbędnych działań zmierzających do uruchomienia obsługi klientów przy pomocy podpisu elektronicznego i innych danych identyfikacyjnych umożliwiających kontakt z urzędem przy załatwianiu spraw,
- opracowanie i wdrożenie formularzy, wniosków, ankiet on-line stosowanie do potrzeb zgłaszanych przez obsługę merytoryczną serwisu i możliwości włączenia tych usług do systemu informatycznego urzędu i bezpiecznych elektronicznych kanałów wymiany danych.

Usługi nadzoru autorskiego serwisu internetowego obejmują:
a) Usuwanie błędów i wad w serwisie.
b) Wykonanie zmian i uzupełnień serwisu w wybranych przez Zamawiającego częściach serwisu, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i terminach wzajemnie uzgodnionych.
c) Bezpośrednią diagnostykę serwisu w docelowej lokalizacji, kontrolę integralności danych i ich konwersję, zgodnie z wymaganiami szczegółowo uzgodnionymi z Zamawiającym.
d) Pomoc przy uzgadnianiu danych ich zabezpieczaniu i działaniach interwencyjnych np.: odzyskiwanie
danych możliwych do odtworzenia, pomoc w wyszukiwaniu błędów spójności logicznej danych w razie uszkodzenia baz danych.
e) Pomoc i doradztwo w zakresie posługiwania się serwisem, w tym konsultacje w zakresie obsługi technicznej i użytkowej oprogramowania, zgodnie z wymaganiami Wykonawcy a potrzebami Zamawiającego.
f) Udzielanie konsultacji w zakresie rozwoju serwisu, w celu jego dostosowania do indywidualnych potrzeb i specyfiki działania Zamawiającego.
g) Udzielanie porad dotyczących różnych zastosowań serwisu w bieżącej pracy Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi w powiązaniu z możliwościami udostępnionymi przez serwis.

Ad 2. W przypadku utworzenia serwisu internetowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi przedmiot zamówienia obejmuje:

Utrzymanie strony na serwerze Wykonawcy.
a) Opracowanie i utworzenie struktury serwisu, zgodnie z ustaleniami i w konsultacji z odpowiedzialnymi pracownikami Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - opracowywanie graficzne działów i podstron tematycznych (ikony, znaki nawigacyjne, ilustracje itp.).

b) Zasady umieszczania treści na stronie.
- wydzielanie panelu zarządzania treścią na stronie, pozwalającego na umieszczanie i zmianę treści przez upoważnionych pracowników Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.

c) Aktualności:
- stała aktualizacja informacji dotyczących wdrażania ZPORR, w terminie nie późniejszym niż w dniu otrzymania przez Wykonawcę materiałów do umieszczenia w serwisie. Utrzymanie archiwum, łącznie z edytorem.

d) Fundusze strukturalne:
- formatowanie treści na potrzeby serwisu w oparciu o otrzymywane materiały.

e) Prawo:
- systematyczna publikacja w ujednoliconym standardzie aktów prawnych, podręczników i innych dokumentów i opracowań, których zakres tematyczny łączy się w sposób bezpośredni lub pośredni ze ZPORR:
· Monitorowanie i Sprawozdawczość
· Realizacja i Kontrola Projektów
· Weryfikacja i Potwierdzanie Płatności
- aktualizacja na bieżąco.

f) Informacja o realizacji ZPORR w województwie łódzkim
- Monitorowanie i Raportowanie (informacje dotyczące monitorowania i raportowania, tj. ogólnie o monitoringu, sprawozdawczości),
- Realizacja i Kontrola projektów (informacje o przeprowadzonych kontrolach, stwierdzonych nieprawidłowościach),
- Weryfikacja i Potwierdzanie Płatności (ogólne informacje nt. weryfikacji wniosków o płatność, procedura przyznawania/zapewnienia środków z rezerwy celowej budżetu państwa, kwalifikowalność wydatków w ramach EFRR i EFS)

g) Formularze wniosków:
- aktualizacja na bieżąco wzorów obowiązujących dokumentów m.in. wniosków o dofinansowanie, o płatność, umów o dofinansowanie projektów oraz kryteria ich oceny – odesłanie do strony internetowej ZPORR Instytucji Zarządzającej (pliki do pobrania), a także instrukcje ich wypełniania.

h) Struktura Instytucji Pośredniczącej:
- aktualizacja informacji na temat struktury organizacyjnej komórek Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi zaangażowanych we wdrażanie ZPORR, z uwzględnieniem poszczególnych oddziałów,
- aktualizowanie i utrzymanie bazy kontaktowej do poszczególnych pracowników komórek organizacyjnych,
- prezentacja graficzna schematu organizacyjnego komórek Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi zaangażowanych we wdrażanie ZPORR.

i) Najczęściej zadawane pytania:
- utworzenie bazy najczęściej zadawanych pytań,
- utworzenie i utrzymywanie aplikacji umożliwiającej składanie zapytań drogą elektroniczną.

j) Realizowane projekty:
- publikacja i aktualizacja wykazu podpisanych umów,
- publikacja i aktualizacja wykazu projektów zrealizowanych,
- publikacja i aktualizacja wykazu projektów oczekujących na podpisanie umowy.

k) Promocja realizowanych projektów:
- stale aktualizowane wymagania dotyczące promocji realizowanych projektów,
- materiały do pobrania,
- dobre praktyki dotyczące promocji projektów

l) Galeria:
- zamieszczane na bieżąco zdjęcia projektów zrealizowanych z udziałem środków pozyskanych ze ZPORR,
- inne zdjęcia.

m) Słownik:
- baza terminów pojawiających się w aktach prawnych i dokumentach.

n) Biblioteka:
- aktualizowany na bieżąco spis książek dostępnych w Bibliotece Integracji Europejskiej.

o) Komitet Monitorujący:
- regulamin pracy, protokoły, sprawozdania z Programu, prezentacje etc.

p) Materiały ze szkoleń – pliki do pobrania:
- umieszczanie aplikacji i materiałów zapewniających możliwość użytkownikom strony bezpieczne i szybkie pobranie ze strony.

q) Tworzenie na zlecenie pracowników upoważnionych przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
infografik, wykresów, schematów, ilustracji, bajerów.

r) Książka teleadresowa.

s) Dobre praktyki.

t) Wyszukiwarka.

u) Licznik gości.

v) Kontrakt Wojewódzki
- podpisane umowy
- zrealizowane projekty
- pliki do pobrania (limity środków, Kontrakt Wojewódzki vademecum praktyczne)

w) Program Phare:
- podpisane umowy w ramach Phare
- zrealizowane projekty w ramach Phare
- promocja realizowanych projektów

x) Przydatne adresy – ważne linki

y) Ankieta – dotycząca strony internetowej

z) Na dole każdej strony adres e-mail Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi oraz napis „Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”. Na górze każdej strony zamieszczone będzie logo ZPORR i logo UE oraz nazwa Biura zajmującego się wdrażaniem ZPORR.

Usługi nadzoru autorskiego serwisu internetowego obejmują:
a) Usuwanie błędów i wad w serwisie.

b) Bezpośrednią diagnostykę serwisu w docelowej lokalizacji, kontrolę integralności danych i ich konwersję, zgodnie z wymaganiami szczegółowo uzgodnionymi z Zamawiającym.

c) Pomoc przy uzgadnianiu danych, ich zabezpieczaniu i działaniach interwencyjnych.

d) Pomoc i doradztwo w zakresie posługiwania się serwisem.

e) Udzielanie konsultacji w zakresie rozwoju serwisu, w celu jego dostosowania do indywidualnych potrzeb i specyfiki działania Zamawiającego.

f) Udzielanie porad dotyczących różnych zastosowań serwisu w bieżącej pracy komórek Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi zaangażowanych we wdrażanie ZPORR w powiązaniu z możliwościami udostępnionymi przez serwis.

Materiały będą przekazywane w postaci elektronicznej.

II. Strona techniczna
Przedmiot zamówienia dotyczy trzech części tematycznych: Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi (ŁUW), strony internetowej ŁUW i strony internetowej ZPORR ŁUW.

1. Wymagania ogólne:
1). Wszystkie strony internetowe muszą być wykonane w technologii umożliwiającej umieszczenie ich na jednym serwerze WWW.

2). Wykonawca dokona instalacji wybranego przez siebie systemu operacyjnego na wskazanym przez Zamawiającego serwerze.

3). System operacyjny serwera, na którym będzie umieszczona strona WWW powinien być dystrybuowany
na zasadach OpenSource lub GPL (np. systemy z rodziny Linux). Serwer Zamawiającego nie posiada zainstalowanego żadnego komercyjnego systemu operacyjnego.

4). Wykonawca zobowiązany jest zainstalować i skonfigurować system operacyjny wraz z niezbędnymi procesami/aplikacjami do realizacji umowy. Konfiguracja zabezpieczeń ma uniemożliwiać dostęp osób nieuprawnionych do zasobów serwera.

5). Wykonawca przeszkoli 3 osoby wskazane przez Zamawiającego w zakresie obsługi systemu operacyjnego i aplikacji wymaganych do poprawnej pracy stron WWW. Program szkolenia musi uwzględniać:

- wprowadzenie w użyte technologie przy wykonaniu stron WWW

- instalację systemu i oprogramowania używanego przez stron WWW

- konfigurowanie serwera WWW

- procedurę przywrócenia systemu po awarii, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności szybkiego przywrócenia działania strony BIP.

- wykonywanie i przywracanie kopii zapasowej.

Wymiar szkolenia będzie wynosił 16 godzin.

6). Strony internetowe muszą poprawnie być wyświetlane w najnowszych wersjach wszystkich popularnych przeglądarek internetowych.

7). Aktualizacja wszelkich treści publikowanych na stronie musi być możliwa do wykonania przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.

8). Po upływie okresu obowiązywania umowy, odpowiednio: 29.06.2007 r. i 31.12.2008 r. Zamawiający ma prawo do dalszego korzystania z przygotowanych przez Wykonawcę stron i aplikacji obsługujących te strony w sposób nie naruszający praw autorskich Wykonawcy. Zamawiający zachowuje możliwość i prawo do zmian treści publikowanych na stronach. Możliwe jest kontynuowanie opieki nad kodem obsługującym wyświetlanie stron w oparciu o umowę nadzoru autorskiego.

2. Wymagania dotyczące serwera i strony BIP.

1). Wykonawca jako administrator strony BIP nada wyznaczonym pracownikom Zamawiającego indywidualny identyfikator oraz hasło dostępu do modułu administracyjnego strony BIP ŁUW.

2). Strona BIP musi być wyposażona w dziennik odnotowujący automatycznie zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione. Pracownicy, o których mowa w punkcie poprzedzającym będą mieli zapewniony dostęp do dziennika.

3). Wykonawca strony BIP zobowiązany jest do bieżącej kontroli dzienników. Czas między kolejnymi kontrolami nie może być dłuższy niż 24 godziny. Dodatkowo na adres e-mail: bip@lodz.uw.gov.pl przesyłany będzie dobowy raport zmian.

4). Serwis BIP ŁUW musi być zabezpieczony przez programowe lub sprzętowo-programowe rozwiązanie techniczne pozwalające na odseparowanie informacji publicznych zawartych na podmiotowych stronach Biuletynu od sieci Internet, w sposób uniemożliwiający niekontrolowaną penetrację lub eksplorację tych informacji albo ich zniszczenie lub modyfikację przez osoby nieuprawnione (Serwer przeznaczony przez Zamawiającego do obsługi stron internetowych jest zabezpieczony
firewallem sprzętowym).

5). Kopia zapasowa bazy biuletynu musi być wykonywana nie rzadziej niż raz na dobę na odrębny nośnik informacji w sposób umożliwiający odzyskanie danych w przypadku awarii.

6). Oprogramowanie serwera musi zawierać zabezpieczenia przed instalowaniem oprogramowania przez osoby nieuprawnione, w szczególności mogącego spowalniać obsługę BIP ŁUW.

7). Ze względu na wymóg prawny posiadania serwera zastępczego BIP Wykonawca zobowiązuje się utrzymać serwer zastępczy, który przejmie funkcje w przypadku awarii serwera strony BIP ŁUW. Sposób organizacji pracy serwerów jako podstawowy/zastępczy może zmieniać się w czasie obowiązywania umowy. Serwery muszą synchronizować przechowywane dane nie rzadziej niż raz na dobę. Raport o synchronizacji musi być przesyłany na adres wskazany przez Zamawiającego w umowie.

8). Ze względu bezpieczeństwa ciągłości dostępu do strony BIP Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania 2 łączy na wypadek awarii jednego z nich. Wymaga się załączenia do oferty kopii umów z operatorami.

3. Wymagania dotyczące serwera i strony ŁUW i ZPORR ŁUW
1). Serwer dla stron ŁUW i ZPORR ŁUW jest wspólny z serwerem dla BIP ŁUW.
2). Kopie zapasowe mają być wykonywane w sposób umożliwiający Zamawiającemu przywrócenie serwera do działania w przypadku awarii.

3). Wszelkie zmiany w systemie dokonywane przez Wykonawcę po odbiorze Systemu powinny być zgłaszane Zamawiającemu i zapisywane w dzienniku systemu. Dziennik systemu może być prowadzony w formie elektronicznej lub papierowej.

4). Wykonawca usunie zauważone błędy na stronach WWW będących przedmiotem zamówienia niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni roboczych od momentu ich zauważenia lub zgłoszenia. Błędy i pomyłki w treściach publikowanych na stronach Wykonawca usunie niezwłocznie po ich zauważeniu lub zgłoszeniu.

5). Zamawiający oczekuje pełnej dyspozycyjności Wykonawcy do wprowadzania zmian na stronach zgodnie z pojawiającymi się wraz z bieżącymi potrzebami Zamawiającego i wymogami prawa. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian określonych przez Zamawiającego jako „bardzo pilne” Wykonawca zobowiązany jest wykonać takie zmiany w terminie 24 godzin od otrzymania zgłoszenia.

6). Strona główna powinna wyświetlać się w jak najkrótszym czasie. Prędkość transmisji od serwera powinna być zoptymalizowana dla połączeń użytkowników dysponujących popularnym łączem o szybkości 512kb/s. Zamawiający dysponuje łączem o przepustowości 10Mb/s.

7). Strony powinny być zgodne ze standardami W3C.

--
[VaGla] Vigilant Android Generated for Logical Assassination

http://bip.uml.lodz.pl/index.

http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=12
oraz
http://www.cityoflodz.pl/index.php?str=61

dwie strony z linkow z naszego JPGa zostały wykonane przez tajemnicza firme PRESTO. I chociaż obie średnio spełniają standardy W3C (layout na tabelkach) to jednak jest to więcej roboty niż sam JPG z linkami.

przyjrzyjmy się innym stronom

Ta sama firma nie od dziś realizuje prace dla UMŁ i bardzo wielu różnych innych instytucji "publicznych", spółek miejskich etc.
Np:
http://www.uw.lodz.pl/
http://www.technopark.lodz.pl/
i wiele innych.

I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie odwalali takiej fuszerki za publiczne pieniądze.

A ja wtrącę swoje 3

A ja wtrącę swoje 3 grosze:

1 - w warunkach zamówienia stoi jak byk: zgodność ze standardami W3C. A nawet strona główna, przy swojej prostocie (sic!) standardów nie spełnia. O podstronach nie mówiąc.
2 - dostępność - szanowni urzędnicy powinni się zastanowić/zapytać zanim przyjmą stronę, która narusza konstytucyjne i wynikające z np. Karty Praw Osób Niepełnosprawnych prawo do równego dostępu do informacji wielu Polaków w tym łodzian.
3 - Polecam przyjrzeć się banerowi zachęcającemu do wyboru projektu na kształt Plac Wolności. Mnie urzekła w nim "litera Ł", a raczej powinienem napisać wyrób literopodobny.

uwaga

Witam

Panowie mieszacie dwa różne zamówienia. Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Urzędu Miasta Łodzi czyli strony administracji rządowej i samorządowej. Specyfikacja dotyczy czego innego materiał czego innego.
Pozdrawiam

Ale mi coś nie gra z datami...

O sprawie słyszałem już jakiś tydzień temu i nie będę powtarzał słów innych o tym jaki to przekręt itp., ale mnie zastanawia jedno...

News na portalu o Łodzi sugeruje jakby strona została dopiero co zrobiona. Zamówienie na stronę jest z 2006 roku bodajże, wykonanie też powinno być chyba do czerwca 2006. Więc teoretycznie w takiej postaci powinna być już od połowy 2006 roku. Jednak patrząc na web.archive.org można zauważyć, że tak nie było.

Za to podana strona http://www.uml.lodz.pl/ ma w prawym górnym rogu znaczek nagrody "wybór festiwalu 2006", co sugerowało by, że to może za ten serwis jest te 48 tys zł...

Ale nie zmienia to faktu, że domena lodz.pl powinna być albo przekierowana na tą uml albo zrobiona porządnie.
Sprawa zagadkowa, przekręt ewidentny jest (nie wierze, że nikt by inny się nie zgłosił gdyby to było nagłośnione - a może inne firmy z Łodzi wiedzą, że i tak nie warto brać udziału bo wygrywa i tak zawsze Presto?). Nie moje miasto więc nie będę dalej dochodził co za tym się kryje i jak to jest z tymi datami.

kto zapomniał o przekierowaniu?

Na Wykopie maciejkos napisał, że strona łodzkiego UM to
http://www.uml.lodz.pl/ a nie http://www.lodz.pl/
Pozostaje pytanie, który administrator serwera www dla domeny www.lodz.pl zostawił to, pewnie testowe, przekierowanie na newPlatform/ i go nie zmienił na właściwe albo kto i dlaczego nie kazał mu tego zrobić.
Można przyjmować różne teorie spiskowe...

http://www.feedvalidator.org/

http://www.feedvalidator.org/check.cgi?url=http%3A%2F%2Fprawo.vagla.pl%2Fnode%2Ffeed

podłączenie z RssReader dopiero za trzecim razem (i.e. odnalezienie http://prawo.vagla.pl/node/feed/)

bo ja wiem czy to takie przyjazne dla zwykłego usera?!

Urząd Miasta Łodzi wstrzymał wypłatę za stronę internetow

xpert17's picture

48 tys. 800 zł to średnia cena brutto za tego rodzaju produkt. To nie jest zapłata za wykonanie jednej strony www.lodz.pl, która generuje inne strony miasta - bo to kosztowałoby tylko około 5 tys. zł.

- cytat z: http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/811810.html

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Członek Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji, ekspert w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego Ministerstwa Rozwoju, felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również Członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>