Opracowania Centrum Projektów Informatycznych na temat poprawy serwisów w administracji

Myślę sobie, że warto odnotować udostępnienie publiczne zamówionych przez CPI materiałów, jak Materiały szkoleniowe z zakresu użyteczności serwisów internetowych, Metody i narzędzia prowadzenia analizy SEO – optymalizacja witryn dla wyszukiwarek internetowych, czy Raport o dobrych praktykach w e-administracji. Odnotowuję to m.in. dlatego, że udostępniając na stronie MAiC te materiały napisano tam również: "Udostępnione materiały stanowią informację publiczną w rozumieniu Ustawy o dostępie do informacji publicznej. Mogą więc zostać udostępnione w celu ich ponownego wykorzystywania bezpłatnie."

Notatka Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji na ten temat dostępna jest pod tytułem: Jak tworzyć dobre serwisy – CPI udostępnia materiały, które zamówiło w ramach prac nad poprawą ePUAP. Tam tez znajdują się linki do przywołanych wyżej materiałów.

A teraz każdy może przejrzeć te materiały i zastanowić się, czy udostępnione materiały idą we włąściwym kierunku, czy serwisy administracji publicznej podążają za wskazówkami tam zawartymi i - generalnie - można się pochylić nad tym, co się dzieje w administracji publicznej w sferze serwisów internetowych.

A serwisów internetowych administracji publicznej szczebla centralnego jest przecież ponad 3 tysiące (por. Społeczna inwentaryzacja: "Tu jest OK"). Nadal zastanawiam się, jak sprawić, by było ich mniej. To, że one pączkują i są marnej jakości, to m.in. kwestia pieniędzy publicznych. Po prostu jak są pieniądze publiczne, to się je przepala tworząc internetowe Misie, jak z filmu. Mechanizm ograniczenia liczby tych serwisów, a jednocześnie pozwalający poprawić jakość pozostałych, musi być natury finansowej...

Opcje przeglądania komentarzy

Wybierz sposób przeglądania komentarzy oraz kliknij "Zachowaj ustawienia", by aktywować zmiany.

Czy słabo szukam

czy autorskie prawa osobiste nie są egzekwowane? Ile to kosztowało i kto jest autorem :)))

--
Jarek Żeliński
http://jarek.zelinski.biz.pl

"Osiągnąłem to przez filozofię: że bez przymusu robię to, co inni robią tylko w strachu przed prawem." (Arystoteles)

Wytyczne SEO

Wiadomo na jaką kwotę opiewa umowa 2012/CPI/57/eoNetworks, w ramach której przygotowano wspomniane wytyczne SEO?

Jak Dyrektorów urzędów nauczyć treści art.7 Konstytucji?

Witam.

W kwestii zdania:

Mechanizm ograniczenia liczby tych serwisów, a jednocześnie pozwalający poprawić jakość pozostałych, musi być natury finansowej...

Mam osobiste zdanie. Ta natura finansowa musi być bezwzględnie wyegzekwowana od decydentów urzędowych i to na mocy wykazania im NIEZNAJOMOŚCI OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA! A potem może by jeszcze udało się zastosować treść ustawy o odpowiedzialności urzędniczej w kontekście naruszenia dyscypliny budżetowej.
Nie jestem prawnikiem, może dlatego zbyt skrótowo to opisałem, ale znawcy prawa obowiązującego urzędy, doskonale wiedzą o co chodzi.

Pozdrawiam

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>