Ambasada Szwecji w Second Life
Życie nam się wirtualizuje. Do dotychczasowych doniesień gromadzonych w dziale gry trzeba dopisać kolejne. Szwedzkie Ministerstwo Spraw Zagranicznych postanowiło "otworzyć" ambasadę w grze Second Life. To pierwsza tego typu inicjatywa w skali globalnej.
O pomyśle pisze Gazeta.pl za tygodnikiem "Spiegel": "Wirtualne przedstawicielstwo ma promować kraj wśród młodych ludzi z całego świata. Awatarowie ambasadorów będą informować potencjalnych turystów o szwedzkich atrakcjach turystycznych i przepisach wizowych".
Tak naprawdę, to depeszę opublikował Reuters. wirtualna ambasada ma się nazywać "House of Sweden" i być wzorowana na nowej ambasadzie otworzonej przez Szwedów w Washingtonie. Z innych źródeł można dowiedzieć się, że Szwecja negocjuje teraz z Gertem Wingårdhem, architektem, który zaprojektował prawdziwy budynek. Chodzi o to, by można było ten projekt wykorzystać w wirtualnym świecie.
Przy okazji Reuters nie omieszkał dodać, że agencja prowadzi w tej grze wirtualne biuro newsów. Ciekawe, czy zdarzają im się takie sytuacje jak ta, która przydarzyła się niedawno w czasie wywiadu prowadzonego w wirtualnej siedzibie CNet (por. Prawa autorskie do awatara i UFO).
Czytaj również:
- Login to post comments
Piotr VaGla Waglowski
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>
Teraz wystarczy już tylko
Teraz wystarczy już tylko odliczać dni do tego aż prawo ze świata rzeczywistego zacznie obowiązywać w świecie wirtualnym. Już w końcu były przypadki pozywania za oszustwo w grze wirtualnej....
Ciekawe z resztą jak miało by to wyglądać. Taka gra jest przecież utworem z którego sposób korzystania jest wyznaczony przez licencje (bądź regulamin będący załącznikiem takiej licencji).
W takim wypadku mowa by była o oszustwie wewnątrz utworu...
Wniosek: Drżyjcie wszyscy złoczyńcy z dzieł literackich...i was dosięgnie prawo:)