Spam przystankowy?
My tu sobie rozmawiamy o tym, w jaki sposób walczyć prawnymi metodami z przesyłaniem niechcianej i niezamówionej informacji drogą elektroniczną (co stanowić może delikt nieuczciwej konkurencji oraz inwazję w sferę prywatności), a we Francji mówi sie o geolokacyjnym sianiu SMSów do aparatów znajdujących się w pobliżu nadajników.
IDG: "Francuska firma JCDecaux ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o reklamy wysyłane do telefonów komórkowych. Ma je otrzymywać każdy, kto znajdzie się w pobliżu billboardów albo przystanków autobusowych."
Z notatki IDG wynika, że te reklamy będą chcieli przesyłać za pomocą nadajnika Wi-Fi, Bluetooth ("lub innego"). O ile Wi-Fi i Bluetooth można jeszcze jakoś kontrolować po stronie posiadacza aparatu telefonicznego, to obawiam się, co też może oznaczać ten "inny" nadajnik. Z tekstu wynika również, że przedsiębiorca myślący o nowej formie reklamy chciałby "wyważyć ilość komunikatów" przesyłanych pt. odbiorcom, żeby ci się nie zniechęcili.
A ja myślę, że to musi być model op-in, więc nie powinni mi móc przesłać komunikatu, jeśli ja wcześniej jasno na to nie wyraziłem zgody. Nie powinno się też stosować takich technik reklamy, które stanowią w istocie jej formę uciążliwą i inwazyjną.
Podobnych doniesień szukaj w dziale "spam" niniejszego serwisu.
- Login to post comments
Piotr VaGla Waglowski
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>
Reklama
Ale tak właśnie jest. Jeśli nie wyrażę zgody nie dostane reklamy. Przynajmniej w takis sposób opisują to dziennikarze z serwisu wydawnictwa IDG. W każdym razie ciekaw jestem zabezpieczeń stwosowanych w tym systemie. Teoretycznie, podobnie jak się ma to w z komputerami i np. załacznikami do poczty elektronicznej, mozna wraz z materiałem reklamowym do telefonu przesłać szkodnika. Mógłby on być np. elektronicznym podsłuchem. Mam nadzieję, że korporacja, która ceni reklamę ponad wszystko spojrzy tez na dobro nie tylko klientów-reklamodawców.