Drugi raz Visa
W styczniu tego roku w serwisach można było przeczytać takie tytuły: "Visa przeprasza za zniknięcie pieniędzy z banków", "Masz kartę VISA? Lepiej sprawdź swoje konto!", "Awaria systemu Visa". Znów jest problem, ale na stronie Visa można przeczytać: "Coraz więcej placówek detalicznych w Polsce oferuje usługę Visa cash back", "Karty zbliżeniowe Visa payWave umożliwiające błyskawiczne płatności za drobne zakupy już przyjmowane w Polsce"... Super.
Serwis Money.pl w tekście Visa: Znów awaria systemu publikuje oświadczenie operatora kart płatniczych: "Z powodu zaistniałej usterki, niektóre transakcje wypłaty gotówki z bankomatu dokonane w zeszły czwartek, zostały zaksięgowane podwójnie. Problem został niezwłocznie odnotowany i obecnie we współpracy z dotkniętymi nim bankami działamy na rzecz skorygowania wszelkich błędów w zapisie transakcji. Zaniepokojeni użytkownicy kart płatniczych proszeni są o skontaktowanie się ze swoimi bankami-wydawcami kart. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogły się pojawić". Gazeta.pl publikuje tekst Ponowne kłopoty VISY?, powołując się na serwis Bankier.pl i tekst Ponowne kłopoty VISY?, gdzie również komentarz:
Chociaż problem pojawił się już w czwartek, a banki dowiedziały się o nim najpóźniej w piątek w miarę spływania operacji, to jeszcze w poniedziałek wieczorem część bankowych PRowców nie wiedziała o zaistniałym problemie. Nie należy dziwić się ich nagłemu wzrostowi ciśnienia, bo po ostatniej awarii VISY, mieli pełne ręce roboty. Telefony z takimi pytaniami przysparzają im dodatkowej pracy – zwłaszcza w sytuacji, kiedy rzeczywiście była jakaś awaria…
Komentarz do awarii ze stycznia: Awaria systemu i minus na koncie bankowym, bo przecież znów nie chodzi tylko o oddanie pieniędzy, które źle zostały naliczone, ale również np. lucrum cessans (utracone korzyści). A tego Visa nie odda. Zresztą banki pewnie też niechętnie, chociaż w oświadczeniu w telewizorze przedstawiciel Związku Banków Polskich powiedział, że przeprasza, chociaż banki nie są winne, a banki starają się zwracać pieniądze, bo to banki właśnie mają podpisywane umowy z klientami, nie zaś Visa.
- Login to post comments
Piotr VaGla Waglowski
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>