Dajcie mi punkt podparcia

Dajcie mi punkt podparcia

Archimedes stwierdził "Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię". A mówi się też, że reklama jest dźwignią handlu. Jeśli reklama jest dźwignią, to zastanawiam się co może być punktem podparcia?

Reklama może być uczciwa lub nieuczciwa, marketing bezpośredni albo szeptany. Wykorzystanie obu dziedzin przynosić może klientów różnym podmiotom gospodarczym, może powodować uśmiech na twarzach udziałowców. Ponoć połowa wydatków na reklamę nie przynosi oczekiwanych rezultatów, chociaż nikt nie potrafi powiedzieć która to połowa. Ale też dzięki reklamie i dzięki marketingowi konsumenci mają możliwość lepszego i bardziej świadomego wyboru właściwej oferty. Są plusy, są minusy. Wybór należy do ciebie. Byle myślenie o reklamie i marketingu nie przysłoniło nam wizji społeczeństwa informacyjnego.

Odwiedź dział reklama i marketing niniejszego serwisu.

Opcje przeglądania komentarzy

Wybierz sposób przeglądania komentarzy oraz kliknij "Zachowaj ustawienia", by aktywować zmiany.

Korzyści z reklamy

Nie wszyscy są zgodni co do tego, czy rzeczywiście „dzięki reklamie i dzięki marketingowi konsumenci mają możliwość lepszego i bardziej świadomego wyboru właściwej oferty”. Odsyłam do ciekawego felietonu na ten temat pod adresem Political Opinions and Other Thoughts by Axel Boldt.

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>