Znów szukanie i adwords

Kolejne doniesienie o procesach we Francji, które toczą się z udziałem tamtejszego oddziału Google. Tym razem wygrała Louis Vuitton, francuska firma, produkująca luksusowe torebki, powołując się na ochronę znaków towarowych. Wciąż chodzi o uzależnienie prezentowanej w wynikach wyszukiwawczych reklamy od wykupionego wcześniej słowa wyszukiwawczego (adwords).

W tym przypadku Google został zobligowany przez paryski sąd okręgowy do zapłaty 200 tys. euro za naruszenie prawa do znaku towarowego oraz reklamę wprowadzającą w błąd (co wszystko stanowi, w sumie, delikt nieuczciwej konkurencji). Przypomnijmy, że wcześniej proces z Google we Francji wygrała sieć hotelarska Le Meridian.

[News.com][Searchenginewatch]
[The Register]

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Członek Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji, ekspert w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego Ministerstwa Rozwoju, felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również Członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>