Google przed sądem w Paryżu
System sprzedaży reklam w popularnym serwisie wyszukiwawczym Google stał się po raz kolejny przedmiotem batalii sądowej. Tym razem swoich roszczeń wynikających z ochrony znaków towarowych dochodzi francuski ubezpieczyciel Axa.
Problem w tym, że za pomocą googlowego serwisu Adwords możliwe jest prezentowanie reklamy konkurentów związane z wyszukiwawczym słowem, będącym jedocześnie - jak twierdzi powód - przysługującym mu znakiem towarowym. W ten sposób ma miejsce naruszenie uprawnienia z tego znaku zwane coraz częściej "trademark hijacking" (uprowadzenie znaku).
[Reuters][Zobacz również felieton: Reklamowe meta dane]
- Login to post comments
Piotr VaGla Waglowski
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>