Reklama adresowana do dzieci...
Rzeczpospolita: "Instytucje konsumenckie odkrywają pułapki reklamowe dla najmłodszych użytkowników telefonów komórkowych. Trwa międzynarodowa akcji przeszukiwania Internetu pod kątem niezgodnej z prawem i wprowadzającej w błąd reklamy usług telefonii komórkowej skierowanej do dzieci i młodzieży".
W tej akcji chodzi o sprawdzenie, czy sprzedawcy telefonów komórkowych wykorzystują naiwność oraz niewiedzę najmłodszych konsumentów i jakie metody przy tym stosują. Warto też zauważyć, że polscy operatorzy telefonii komórkowej intensywnie pracują nad wspólnym kodeksem dobrych zasad biznesowych dotyczących innego rodzaju działalności: usług o podwyższonej opłacie (premium rate services). W propozycjach znalazły się róweniż takie, które dotyczą reklamy kierowanej do dzieci.
[Zobacz również felieton: Jak na razie: wyższa stawka ryzyka]
- Login to post comments
Piotr VaGla Waglowski
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>