Realna wirtualna aukcja

Firma Sony Online Entertainment dostawca takich gier (massively multiplayer online games) jak EverQuest czy Star Wars Galaxies postanowiła zrobić interes na użytkownikach, którzy handlują wirtualnymi artefaktami...

Wiadomo o co chodzi? Wirtualne uzbrojenie, wirtualna waluta czy inne właściwości "zaawansowanych" bohaterów wirtualnych rozgrywek. Jak to juz wielokrotnie sygnalizowałem - takie wirtualne artefakty mają swoją realną cenę - stąd właśnie producent gier postanowił uruchomić serwis aukcyjny Station Exchange.

To taki pilotażowy projek jedynie. A ja się tak zastanawiam jak od tego zapłacić potem podatek...

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>