Znaki towarowe ze spyware w tle

Firma L.L. Bean postanowiła pozwać Nordstrom oraz jeszcze trzy inne firmy w związku z nieuczciwym prezentowaniem na stronie L.L. Bean reklam w postaci pop-up windows. W tej sprawie powód podnosi, że taka działalność reklamowa (fakt, że reklamy prezentowane są również dzięki oprogramowaniu typu spyware) narusza uprawnienia powoda wynikające z prawa znaków towarowych. "Wykorzystanie chronionego znaku lub nazwy firmy jako slowa kluczowego (spustu - ang.: trigger), gdy pragnie się prezentować komuś własną reklamę może powodować konfuzję i stanowi naruszenie prawa znaków towarowych". [CNN]

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Członek Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji, ekspert w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego Ministerstwa Rozwoju, felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również Członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>