Granice marketingu politycznego

Toczy się już kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego. Internet jest również forum, gdzie walka wyborcza zaistniała. Można zadawać sobie pytanie o granice stosowania marketingu politycznego. O przepisy, które będą miały zastosowanie do aktywności w Internecie, w szczególności te o ochronie dóbr osobistych, zniesłąwieniach, etc. Na tym tle ciekawe doniesienie z Dziennika Internautów: Na stronie internetowej, wrocławskiego kandydata do Europarlamentu z PO, pojawiła się gra Lepperkusje, w której Intenauta wciela się w żabę łapiącą językiem nadlatującą armię much z wizerunkiem szefa Samoobrony. Cóż mam powiedzieć? W notatce informacyjnej napisano: "Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń przedstawionych w tej grze jest przypadkowe i niezamierzone", zaś notatka prasowa kandydata zawiera stwierdzenie: "Jestem pewien, że szef Samoobrony ma poczucie humoru". Schizofrenia?

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Ukończył Aplikację Legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Radca ministra w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego a następnie w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju. Felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również członkiem Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji i członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>