Google wygrało w Niemczech

Możliwość uwarunkowania prezentowanej reklamy od słów, jakie podaje w zapytaniu użytkownik wyszukiwarki stała się przedmiotem kilku spraw sądowych Googla. W szczególności właśnie Google wygrało taką sprawę w niemczech. Sąd w Hamburgu odrzucił pozew Metaspinner Media.

W maju Metaspinner domagał się od sądu postanowienia zabezpieczającego roszczenia - sąd się przychylił wówczas do wniosku, by Google nie mogło sprzedawać reklamy związanej z pewnym słowem wyszukiwawczym pewnym firmom. Firma Metaspinner twierdzi, że Google, a ściślej usługa AdWords, narusza jej uprawnienia wynikające z rejestracji znaków towarowych. Chodzi o "Preispiraten" (piractwo cenowe). Jeszcze nie wiadomo z jakich powodów sąd odrzucił pozew.

[AP][Zobacz również felieton: Reklamowe meta dane...]

Piotr VaGla Waglowski

VaGla
Piotr VaGla Waglowski - prawnik, publicysta i webmaster, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet. Członek Rady ds Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji, ekspert w Departamencie Oceny Ryzyka Regulacyjnego Ministerstwa Rozwoju, felietonista miesięcznika "IT w Administracji" (wcześniej również felietonista miesięcznika "Gazeta Bankowa" i tygodnika "Wprost"). Uczestniczył w pracach Obywatelskiego Forum Legislacji, działającego przy Fundacji im. Stefana Batorego w ramach programu Odpowiedzialne Państwo. W 1995 założył pierwszą w internecie listę dyskusyjną na temat prawa w języku polskim, Członek Założyciel Internet Society Poland, pełnił funkcję Członka Zarządu ISOC Polska i Członka Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Był również Członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, członkiem Zespołu ds. otwartych danych i zasobów przy Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Doradcą społecznym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ds. funkcjonowania rynku mediów w szczególności w zakresie neutralności sieci. W latach 2009-2014 Zastępca Przewodniczącego Rady Fundacji Nowoczesna Polska, w tym czasie był również Członkiem Rady Programowej Fundacji Panoptykon. Więcej >>